Over ons

Onze naam is afgeleid van het Berlijnse metrostation ‘Wittenau’, een gebied waar ogenschijnlijk niks te halen valt. Viezig, plastic reclameborden en betonnen gebouwen. Maar voor wie verder kijkt bevat dit gebied pareltjes van inspiratie en schoonheid. Het metrostation zelf is een prachtig artdeco gebouw, kleurrijk en strak tegelijk. Op straat is voor wie wil een kleurrijk spectrum aan mensen te zien en onverwachte hoekjes die laten glimlachen. En dat is de kunst die wij verstaan, overal is inspiratie te vinden zodra je anders leert kijken. Ook in de eigen omgeving. Wij begeleiden bedrijven, teams en individuen in het leren kijken om zo tot nieuwe communicatie-inzichten en inspiratie te komen. 

Inspiratie en Communicatie is waar ons hart sneller van gaat kloppen. Maar beide takken van sport kunnen niet zonder innovatie. Wij laven ons elk jaar aan de Dutch Design Week en zitten bovenop ontwikkelingen als AI en bijvoorbeeld ChatGPT.  Innovatie is de basis onder Studio Wittenau Inspiratie en Studio Wittenau Communicatie. Wat mag je daar van ons verwachten?

Studio Wittenau Inspiratie verzorgt reizen, tours, workshops en rondleidingen eventueel gecombineerd met het op een creatieve manier inspireren en trainen van je communicatie en/of marketingteam. Wij kennen Eindhoven, Strijp-S, Berlijn en Hamburg op ons duimpje en hebben daar al veel teams blij gemaakt met een op maat gemaakt programma. Niets is ons te gek.

Studio Wittenau Communicatie wil dat je je (communicatie)doelstelling haalt en daarvoor is het begrijpen van mensen en daardoor het bereiken van je doelgroep het allerbelangrijkst. Wij doen dat door middel van een op maat gemaakte strategie, een analyse en/of een (implementatie)advies eventueel gecombineerd met een workshop of inspiratiereis. 

Wat maakt ons nu zo bijzonder in het woud van communicatie- en inspiratiebureaus? Studio Wittenau heeft niet alleen ervaring met tientallen klanten op het gebied van communicatiestrategie, PR, advisering, inspiratietours, workhops en rondleidingen maar Studio Wittenau staat ook met één been in het communicatie-onderwijsveld. Dichtbij de studenten van nu en bovenop alle nieuwe ontwikkelingen, innovaties en trends.

Studio Wittenau bestaat uit ondernemers en docenten en dat gecombineerd met een eindeloos enthousiasme voor het vak maakt ons uniek.

THE FOUNDERS

Barbara Vugs. Oprichter Studio Wittenau en docent communicatie aan Fontys Hogescholen Eindhoven. Brengt creativiteit en professionaliteit in het team. Koopt jaarrond alle kleuren pumps, met een hak van minstens 8 centimeter. Het irritante aan haar is dat ze van wijn en lekker eten houdt maar je het er niet van afziet. Compensatie wielrenrondjes en balletlessen daargelaten. Nieuwsgierig van aard en extreem nuchter. Echt extreem nuchter. Altijd te porren voor nieuwe avonturen. Functioneert alleen na twee bakken cappuccino. Heeft menig interieur voorzien van een nieuwe look. Kan behoorlijk goed tekenen maar doet daar niks meer mee. Analyseert snel en messcherp. Quizt veel maar is slimmer dan alleen feitenkennis, zit daar juist voor de gezelligheid, niet voor de hoofdstad van Zambia (weet ze dus ook niet). Houdt van Eindhoven en kent alle goede plekken. Haar haren zijn heilig. Niet teveel zon, niet teveel regen. Houd daar rekening mee! 

Marc Dubach. Oprichter Studio Wittenau en docent communicatie aan Fontys Hogescholen Eindhoven. Brengt creativiteit in het team en hunkert naar iemand met professionaliteit. Netwerker pur sang, of houdt ie gewoon teveel van koffie en bitterballen? Houdt zoveel van Berlijn dat ie al ooit een aanzoek aan de stad deed. Heeft veertig paar sneakers dus mag niks zeggen over Barbara’s hakkencollectie. Vlotte prater en vlotte schrijver. Kan verrukt raken over een bepaalde vage sticker op een lantaarnpaal. Vond Eindhoven al in de jaren tachtig mooi en leidt anderen nu vaak rond. Komt net zo graag bij Cafetaria De Willem als bij de Treeswijkhoeve. Speelde ooit een hoofdrol in een heuse film. Zoekt de hoofdstad van Zambia gewoon op. Snelle denker en voelt mensen goed aan al doet ie er niet altijd iets mee. Tot grote gruwel van Barbara maakt-ie van elke ruimte een studentenhok. Fietst eigenlijk de hele dag, wil niet eens een auto. Houdt juist van regen in zijn haar want daar gaat het beter van zitten.