Communicatie

Communicatie: begrijpen en bereiken

Begrijpen
Wij bieden ondersteuning bij het ontwikkelen van een creatieve communicatiestrategie. Dat doe je ons inziens niet door van een afstand te analyseren maar juist door het bedrijf goed te leren kennen. De mensen te begrijpen, de eventuele klant en concurrent te begrijpen en van daaruit verder te gaan. Via doelgroeponderzoek, marktonderzoek of bedrijfsanalyse. Dat kan uitgebreid en grondig of in een sessie met de organisatie. Altijd gericht op snelle inzichten.

We kijken met een frisse blik naar zaken en willen bedrijven laten zien hoe ze dat ook kunnen doen. Ze leren om anders te gaan denken, anders tegen hun werk aan te gaan kijken, anders naar de markt en anders naar communicatie te kijken. Door de ogen van hun klant of doelgroep te kijken. Doel is uiteindelijk om samen met de opdrachtgever tot een nieuwe communicatiestrategie te komen.

Bereiken
Communicatiestrategie├źn gaan bijna altijd over het bereiken van mensen. Of dat nu mensen intern zijn of nieuwe of bestaande klanten, het gaat bijna altijd over het raken en bereiken van een doelgroep. Studio Wittenau zorgt voor een goed werkbare communicatiestrategie passend bij de doelgroep en desgewenst een implementatieplan. Ook langdurige invulling van de communicatie is mogelijk. We vinden het in ieder geval belangrijk dat ons advies niet in een la verdwijnt en zorgen voor implementatie-inspiratie. Om ervoor te zorgen dat we mensen en bedrijven op de juiste manier bereiken.

Wat kan Studio Wittenau Communicatie concreet betekenen?
– Marktonderzoek, doelgroeponderzoek, organisatieonderzoek, concurrentieonderzoek
– Het maken van een communicatiestrategie met implementatieplan en implementatiehulp
– Het analyseren en adviseren over een bestaande communicatiestrategie en middelen
– Het maken van een social mediastrategie met contentkalender en hulp bij uitvoering
– Het (her)positioneren van de organisatie, de communicatieboodschap (her)formuleren
– Workshop communicatiestrategie voor communicatieprofessionals
– Lesprogramma communicatiestrategie voor communicatie-afdelingen
– Workshops op onderdelen van het communicatievak: social media, gedragsverandering, storytelling en andere communicatie gerelateerde onderwerpen.