Projecten: Fotofestival Eindhoven

Fotofestival Eindhoven

Wij zijn grote cultuurliefhebbers en staan vooraan als er in Eindhoven iets nieuws op dat gebied wordt georganiseerd. Toen de Eindhovense fotograaf Maarten Coolen ons vroeg om mee te denken en mee te helpen met de communicatie voor het eerste Eindhovense Fotofestival op Sectie-C hoefden we niet lang na te denken.

Na de eerste succesvolle draai in oktober van 2021 volgt er van 26-29 mei 2022 een tweede editie. Regionale fotografen van kwaliteit laten daar hun werk zien gecureerd rondom het thema: ‘dromers, spiegelaars en scheppers.’

Studio Wittenau bedacht de strategische communicatie en zorgt dat alle communicatiemiddelen maximaal gebruikt worden. Hierbij ontwikkelden we onze eigen communicatiestrategie, waarbij we gebruik maakten van de vrienden-van-vrienden, netwerken rondom het fotofestival heen, om zo voor het beginnend festival toch groot bereik te creëren. Onderdeel van de communicatie was ook het onderhouden van contacten met pers, organiseren van een perstour en het inzetten van influencers. We zochten de samenwerking met (cultuur)organisaties binnen het Eindhovense om zo tot optimale exposure te kunnen komen. Ook het inzetten van social media en het betrekken van de fotografen was onderdeel van de strategie.