Scholengemeenschap Thorbecke VO
Aan het Thorbecke college in Rotterdam gaven we in 2021 een communicatiestrategie workshop om de verantwoordelijke medewerkers van de social media van de diverse scholen binnen Thorbecke scholengemeenschap handvatten en concrete tips te geven voor social mediagebruik. Ze liepen er tegenaan dat de doelgroepen (zowel ouders als aankomende leerlingen als huidige leerlingen) lastig te bereiken waren. En ze wilden niet alleen de doelgroepen kunnen bereiken maar ook binden. In Corona-tijden een extra lastige opgave. We zijn eerst strategisch met ze aan de slag gegaan, om in het tweede deel van de workshop concrete posts te gaan bedenken voor de verschillende doelgroepen.
We behandelen in zo’n workshop dan niet alleen het sociale media gebruik in het algemeen en het specifieke gebruik van jongeren en ouders. We geven in een interactieve sessie concrete tips en tegelijk ook inspiratie voor de juiste boodschap en de juiste content om deze doelgroepen te bereiken. Daarnaast laten we ook het verschil zien tussen organisch gebruik versus betaald gebruik van sociale media en de impact bij de doelgroep.